Alla inlägg under januari 2011

Av Anita Jansson - 17 januari 2011 12:11

Skönt att vi är inne i mitten av januari, nu är det +3 grader här och snön smälter och isen frodas på gång och bilvägar. Det är skönt nu när man kan se att det vänt och blir ljusare både på morgonen och kvällen.

Den här veckan kommer att bli en händelserik vecka, jag ska jobba två nätter som förmodligen är mina sista då jag sen kommer att gå över till dagtid vilket jag tycker känns otroligt skönt just nu, jag ska prova i 6 veckor och sen får jag bestämma mig. Om jag är kvar där då...Om :) jag ska på anställningsintervju i morgon, ska bli så spännande, samma arbetsgivare men på ett annat ställe och jag är så otroligt glad att jag blivit kallad sen får vi se vad det blir utav det.

På onsdag ska vi hämta Kurt, en liten Chihuahua kille på snart 4 år, det ska bli otroligt spännande så just nu känns det som att det händer hur mycket som helst och det är bara roliga saker...det behöver jag/vi för det har varit rätt tungt ett tag nu.

Ska skaffa den där kameran nu så att jag kan fota och lägga upp bilder.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 12 januari 2011 15:36

I morgon är det bara att dra på sig uniformen och bege sig till jobbet, ska inte klaga jobbar bara två dagar den här veckan och hela helgen ledigt. Det har i alla fall varit riktigt skönt att vara ledig och jag har gjort precis som jag tänkte att jag skulle göra...ingenting!



Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 11 januari 2011 12:09

Jag tror verkligen på eller är övertygad om att det du ger får du också tillbaka. Det finns så många sätt att förbättra eller underlätta sitt sätt att leva genom att förändra sitt sätt att tänka, och det är ju självklart tänker många, men det är inte lika självklart att klara av att göra det. Det krävs träning tålamod och beslutsamhet som med vilka förändringar man än gör i livet.

Jag började i små steg och upptäckte att det faktiskt fungerade, och när jag kände att det fungerade så rullade det bara på. Det handlar mycket om att plantera ett positivt tänkande i sig själv som sen får växa och gro. 

En bok som jag läst flera gånger och även köpt och gett bort till mina vänner är boken The Work eller Älska livet som det är som den heter på svenska, fyra frågor som kan förändra ditt liv.

 I¨'

I den här boken får man lära sig att tänka på vad som är sant i livet, vi lever med våra egna sanningar och visst det som är sant för mig är ju sant för mig men är det verkligen sant? Byron Katie beskriver på ett så lättfattat sätt hur man på bästa sätt försöker se vad som faktiskt är sant och hur man hanterar olika situationer.

Men lagen om attraktion, det du sänder ut får du tillbaka, ger du kärlek får du kärlek, är du negativ och bär på en massa ilska är det också det som kommer tillbaka till dig i människor och situationer. Är du fattig och lever fattigt förblir du fattig, är jag fattig och bestämmer mig för att jag är rik på det jag har och verkligen går in i känslan av att jag är RIK! så det det du kommer att bli. Man får det man ber om men inte alltid i den form man kanske trodde, så i bland kan det vara på sin plats att tänka över sina önskningar både en och två gånger innan man sänder i väg dem.

Jag har under flera år i perioder skrivit framtidsdagbok, i den skriver jag om det jag vill ha men i en form som att jag redan hade det, jag försätter mig i känslan av att det redan är mitt och det tar oftast inte lång tid innan det jag vill ha kommer till mig och i bland har det bara handlat om timmar. Ska min skriva framtidsdagbok tycker i alla fall jag att man ska skriva in en fin liten bok som bara man själv har tillgång till, att skriva för hand känns för mig som att det blir tydligare manifesterat att det är så som jag vill.

En annan bok som jag varmt rekommenderar och jag tror jag har skrivit om den förut är The Secret som med lite text och mycket bilder illustrerar hur man lätt lockar till sig det man vill ha. När man börjar hittar man så småningom sin egen metod och fortsätter att utvecklas. Man faller tillbaka och känner sig misslyckad men det är bara att resa sig och fortsätta så går det ett steg framåt i taget.

  



Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 10 januari 2011 11:19

I dag är det verkligen riktigt Januari väder, solen är blek men lovar ändå att det kommer en vår med den lilla värme den ger nu. Stormen ute polerar isen så att man knappt ska kunna våga sig ut och termometern står på + 1,5. Det bullar på taket för snön som ger sig i väg för den här gången, det är ändå väldans mycket snö kvar. Fåglarna äter nötter för glatta livet och nu är de så vana vid oss att de inte ens blir rädda när vi öppnar altandörren och står i den när blåmesarna och gråsparvarna har sitt kalas. I går hade vi våra funderingar om någon av katterna som stryker om kring här hade tagit en liten pippi för det var så mycket rött runt platsen där de brukar äta men vi kom snart på att det är fåglarna som äter nypon, därav den rödaktiga färgen i snön.


Lev I Hjärtat!

Av Anita Jansson - 9 januari 2011 11:45

Söndag förmiddag, det droppar från taken så att man nästan skulle kunna tro att det är mars månad, men vi har inte kommit längre än till den 9 Januari 2011.

Stod på trappan en stund och det är så man får vårkänslor, fåglarna kvittar och solen skiner underbart att ljuset är tillbaka om än bara för ett tag för den här vintern har ju inte släppt sina klor om oss ännu.

Jag är ledig i tre dagar till, känns skönt, den här ledigheten var välbehövlig för min del jag har mest latat mig, bara varit och det har gjort mig lite piggare i alla fall, jag känner att det tar otroligt hårt på min kropp att jobba skift och då särskilt nätterna men jag är i alla fall en av de lyckligt lottade som har ett jobb och är jätte glad över det.

I dag ska vi hälsa på svärmor på sjukhuset, vi har inte varit där på några dagar så jag hoppas att hon har piggat på sig ytterligare. 


Enlgagård tre, blev inte av för kära maken blev sjuk men det är ju ingen katastrof går ju att gå en annan dag.


Jag läste boken Låt den rätte komma in av Johan Ajvide Lindqvist och jag tyckte boken var rätt bra även om det inte är en genere som jag normalt brukar läsa, såg med spänning fram emot att se filmen i går kväll men fy vad besviken jag blev, jag tror inte att jag tittade mer än 20 min innan jag gick och gjorde något annat.


Lev I Hjärat!

Av Anita Jansson - 6 januari 2011 16:23

Har skottat snö, inte klokt vad det kommer snö och jag undrar vart allt smältvatten ska ta vägen i vår sen när allt ska bort, snöskottningen var i alla fall snart avklarad, hjälpte grannen också så det får väl bli dagens goda gärning.


I går kväll hade vi en god vän och hennes dotter på middag, det var jätte trevligt och vi åt chilirisotto med lax och räkor och fläskfilè med ris...mums mums, maken har lyckats igen han är så förbenat duktig på att laga mat.

Upp med tuppen i dag även fast det blev ganska sent i natt, svägerskan på ingång hon kom vid 12 tiden och jag fick ett stort fång med röda tulpaner så himla vackra.

I kväll blir det bio, Änglagård 3, återkommer senare och berättar vad jag tyckte.


Nu ska jag nog vila en liten stund.


Lev I Hjärtat

Av Anita Jansson - 5 januari 2011 13:10

Jag tror latmasken har byggt bo i mig, kommer ingen vart och får inget gjort! Nej det här går inte för sig nu får jag sätta fart...

Av Anita Jansson - 4 januari 2011 22:40

Dagen idag har verkligen varit en riktig slö dag, i dag med, jag jag vet men jag har ju faktiskt semester och kan verkligen unna mig att inte gör något eller bara vad jag vill.

Har suttit vid datorn och spelat i stor sett hela dagen, facebook är vanebildande och när man farmar och har städer att bygga hus i har jag fullt upp, det är som ett heltidsjobb.

Middagen i dag blev köttbullar potatis och gräddsås toppat med rårörda lingon och det smakade verkligen mums.

Har stickat klart en socka, försöker göra mig av med lite restgarner och då passar det bra att sticka lite barnkläder.

Sonen fick mig verkligen att skratta idag, när vi ätit middag bad jag honom att kolla postlådan....vart sitter den då? frågar han...hahaha vi har bott här i 2 månader nu och han har inte sett att vi har en egen postlåda utanför. Fortsättningsvis pratar han om sin firmabil som han åkt med 3000 stereo utan mil...ja, vad ska det bli av den pojken? Go som få är han i alla fall, det är underbart att ha så fina barn och de andra två går inte av för hackor de heller.

I morgon kommer en go vän med sin dotter, vi ska äta god mat och mysa och prata, ser verkligen fram emot det.


Nej nog för denna gång.


Lev I Hjärtat!


Glömde förresten skriva att jag är så oerhört taksam för att Maria Montazami gjort tofsarna populära och rumsrena igen, jag gillar nämligen tofsar.

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards