Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Januariväder.

Av Anita Jansson - 10 januari 2011 11:19

I dag är det verkligen riktigt Januari väder, solen är blek men lovar ändå att det kommer en vår med den lilla värme den ger nu. Stormen ute polerar isen så att man knappt ska kunna våga sig ut och termometern står på + 1,5. Det bullar på taket för snön som ger sig i väg för den här gången, det är ändå väldans mycket snö kvar. Fåglarna äter nötter för glatta livet och nu är de så vana vid oss att de inte ens blir rädda när vi öppnar altandörren och står i den när blåmesarna och gråsparvarna har sitt kalas. I går hade vi våra funderingar om någon av katterna som stryker om kring här hade tagit en liten pippi för det var så mycket rött runt platsen där de brukar äta men vi kom snart på att det är fåglarna som äter nypon, därav den rödaktiga färgen i snön.


Lev I Hjärtat!

 
 
Veronica

Veronica

10 januari 2011 11:34

Inte visste jag att du bloggar Anita =) Va kul...

// Veronica

http://vonnaponna.blogg.se

 
Veronica

Veronica

10 januari 2011 12:50

Ja men absolut får du det =)

http://vonnaponna.blogg.se

 
Camilla F - Design&Foto

Camilla F - Design&Foto

10 januari 2011 15:10

Tack det ska jag! :)

http://camillafamme.se/blog

 
ELLEN

ELLEN

10 januari 2011 18:54

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu i dagarna har jag även fyllt på med varor, samt sänkt priset på nästan allt!

Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

http://ellensbloppis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita Jansson - 15 november 2020 06:10


Blev en smörgåstårta dagen efter. Den var säkert god men jag kan ännu inte känna doft eller smak. ...

Av Anita Jansson - 20 september 2020 11:27


Tanken är att det ska bli ett överkast

Av Anita Jansson - 14 december 2019 06:51


Den absolut godaste och snyggaste samt modernaste smörgåstårtan gjorde vår svärdotter till min man igår. ...

Av Anita Jansson - 24 oktober 2018 18:28


I morgon ska jag smaka på min kombucha och det ska bli så spännande. Så här ser den ut nu. ...

Av Anita Jansson - 17 oktober 2018 19:08


Gör nu mitt andra försök till att dyra grönsaker. #syradkål ...

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards