Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Anita Jansson - 25 juni 2014 21:45

När jag vinner elva miljoner kronor är det första jag ska göra att ge bort 10% till bättre behövande. Jag tänker inte ge till någon etablerad organisation utan välja projekt med omsorg. Tänk att få hjälpa en familj tex till att få ett bättre liv, inget kommer att vara enkelt, men inget kommer säkerligen bli jobbigare än det varit. Det finns så mycket ideella organisationer också. Många gör så mycket för andra utan att själviskt tänka att de ska ha något i gengäld. När man för såna här samtal med andra säger många -men man kan ju inte bara ge bort pengar utan motprestation. Jo, jag tycker faktiskt det för familjen som har det jobbigt har väl betalt nog och den osjälviske lika så. Som man får får man skörda.
Lev I Hkärtat!

Av Anita Jansson - 25 juni 2014 07:08

Tänk när jag vinner så där snuskigt mycket pengar att jag bara kan välja vad jag vill göra i resten av mitt liv. Det är vad mina tankar kommer att jobba med en tid framöver.
Simma lungt!

Presentation

 


Här kan man läsa om mitt liv och mina intressen.

Bloggerfy

Fråga mig

2 besvarade frågor

LnkJuice

Omröstning

Jag vet att denna fråga ställts miljoner ggr men tror du på ett liv efter döden?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Handarbete

Bloggportalen

BloggVärde

Gästbok

Högvinsten


Ovido - Quiz & Flashcards